Huishoudelijk regelement
BESTUUR
Artikel 1.
De 'Vereniging Vergaderlokaal Bodegraven' verder te noemen Vereniging heeft deze opgericht als beheer voor Christelijke doeleinden. Zij draagt zorg voor de overdracht aan de broedervergadering van de Vergadering van Gelovigen te Bodegraven bij vervanging dan wel aanvulling van de leden. De broedervergadering kan toelichting vragen aan de leden over het gevoerde beleid. De leden zijn gehouden op verzoek van de broedervergadering verantwoording af te leggen over het gevoerde beleid.
Artikel 2.
De voorzitter leidt de vergadering. Hij bepaalt de volgorde van de te behandelen onderwerpen. Hij stelt door medeondertekening de door de vergadering goedgekeurde notulen vast.
Artikel 3.
De secretaris maakt schriftelijk verslag van hetgeen in de vergadering behandeld en besloten is. Hij roept in overleg met de voorzitter de vergadering bijeen. Hij draagt bij tot het bijhouden van de lijst medegelovigen, voert correspondentie ten behoeve van de vereniging, houdt aantekeningen of afschrift van verzonden stukken en zorgt voor instandhouding van het archief.
Artikel 4.
De penningmeester voert het beheer over de gelden van de vereniging. Hij houdt aantekening van de van de ontvangsten en uitgaven. Hij is bevoegd namens de vereniging voor de gewone ontvangsten te kwiteren en de gewone uitgaven van de vereniging te doen.
Artikel 5.
Als buitengewone ontvangsten worden beschouwd die, waaraan voorwaarden zijn verbonden. Als buitengewone uitgaven worden beschouwd die, welke niet gedaan worden uit hoofde van aangegane verplichtingen en die een bedrag van € 100.000,-- te boven gaan. In geval sprake is van een bedrag > dan genoemd bedrag, zijn alle bestuursleden verplicht mee te tekenen en aan de broedervergadering verslag te doen van het uitgifte bedrag
Artikel 6.
Indien één van de bestuursleden verhinderd is zijn functie waar te nemen wordt de uitoefening verricht door de aangewezen plaatsvervanger.
GELDMIDDELEN
Artikel 7.
Het boekjaar loopt van 01 januari tot en met 31 december
Artikel 8.
De geldmiddelen zullen in gezamenlijk overleg op zo veilig en voordelig mogelijke wijze worden belegd dan wel besteed. Deze middelen kunnen bestaan uit huren; giften; erfstellingen; legaten; of andere toevallige baten.
VERGADERINGEN
Artikel 9.
De vergaderingen worden met gebed geopend en gesloten.
Artikel 10.
De besluiten van de vergadering worden door het bestuur uitgevoerd. Het bestuur handelt namens de Vereniging in alles waarin deze bevoegdheid bij besluit van een vergadering zelf, bij statuten of bij dit huishoudelijk regelement niet is ontzegd.
Informatieve gegevens
Onderstaand treft u de belangrijkste gegevens aan:
e-mail adres: vvgbod@gmail.com
Locatie Rode Kruis Gebouw Bodegraven Koninginneweg 3a 2411 XK BODEGRAVEN
Telefoon: 0651432840
Financiele gegevens
De Vereniging is ingeschreven in het Handelsregister KvK:
Kamer van Koophandel = 404 656 67
Bank-Rekening nummer NL54 ABNA = 04 66 22 76 63
BIC (SWIFT) = ABNANL2A
RSIN (Fiscaal Nummer) = 8044.39.941
SBI (Standaard Bedrijf Indeling) = 94911
ANBI Verleend vanaf = 01-07-2023
ANBI Verleend vanaf 01-07-2023